Organizacja zajęć
PRZED ZAJĘCIAMI-spacer z psem
-ocena jego stanu zdrowia
-czynności pielęgnacyjne (wyczesanie, wytarcie łap)
-wcześniejsze zapoznanie z miejscem zajęć
-zaspokojenie potrzeb psa
-przygotowanie miejsca na zajęcia (pomoce, miejsce odpoczynku dla psa)
-przygotowanie pracowników placówki na przybycie psa (stopowanie niewłaściwych zachowań dorosłych w stosunku do psa, np. głaskanie, rozpraszanie, przywoływanie)
-wprowadzenie psa dopiero wtedy, gdy dzieci są już na miejscach
W TRAKCIE ZAJĘĆ
-ustalenie zasad z dziećmi
-umiejętne obserwowanie zachowań dzieci i psa w trakcie zajęć (czy np. pies nie jest zestresowany albo zmęczony)
-umiejetne egzekwowanie zasad
-informowanie dzieci, co się teraz dzieje (np. pies jest zdenerwowany, zadowolony, wesoły)
-pozytywne wzmacnianie
-dbanie o komfort psa
-powoływanie się na zasady
-respektowanie zasady, że pies ma tylko swoja przestrzeń( kocyk nie w ciągu komunikacyjnym, przodem do dzieci,nie ruszamy pieska kiedy idzie odpocząć)
-dawanie konkretnych wskazówek dzieciom- przechodź tędy, przejdź obok ( nie nad psem)
Po zajęciach pierwszy wychodzi pies, później dzieci.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz